Najnowsze wiadomości

28 kwietnia 2024 15:39

Honda Civic Hybrid – recenzja



Choć Honda Civic 11 generacji jest samochodem kompaktowym, to zachowuje wiele cech charakterystycznych dla tego modelu. Do naszego testu otrzymaliśmy hybrydową wersję Civica z wyposażeniem Sport.

Civic nie ma zbyt wielu opcji wyposażenia. Civic dostępny jest tylko w wersji liftback (sedan nie znalazł się na naszej liście), oraz w dwóch wersjach: hybrydowej lub usportowionej Type R (ale z zupełnie innym pułapem cenowym i super sportowymi osiągami). Wersja hybrydowa jest jednak dostępna tylko w trzech opcjach - nam trafiła się środkowa wersja Sport.

Wygląd zewnętrzny Hondy Civic

Czasy, w których Civic był szokiem, już dawno minęły. Choć nowa generacja ma ciekawy design i z pewnością będzie hitem, to nie ma większych szans, by ktokolwiek był zszokowany jej wyglądem. To dobrze zaprojektowany liftback, który jest rzadkością w swojej klasie. Civic zastąpi w Europie Hondę Accord. Z tego powodu Civic jest dość długi. Pozwala to również na parkowanie równoległe. Całość świetnie wygląda w kolorze niebieskim (dopłata 3200zł) lub na czarnych 18-calowych felgach. To największy rozmiar, jaki można mieć w standardzie w hybrydzie. Wersja Type R posiada 19-calowe felgi, które są jedną z jej cech definiujących. Dobrze, że 18-tki świetnie się prezentują i nadal zapewniają spory komfort jazdy.

Trzeba też pochwalić dojścia do samochodu, bo otwierają się szeroko i można je otworzyć w punkt (nie stopniować). Dzięki temu łatwo jest się wydostać z ciasnych miejsc i wjechać w ciasne miejsca parkingowe.

Honda Civic - kabina

Warto wcisnąć się do tego samochodu. Kabina oferuje doskonałe połączenie nowoczesności, tradycji i wszystkiego pomiędzy. Na uwagę zasługuje przede wszystkim niska pozycja za kierownicą. Nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek siedział tak nisko w seryjnym pojeździe. Nie chodzi o to, że samochody są stale podwyższone, po prostu tutaj auto jest niskie, nawet jak na klasę kompaktową. Doskonała pozycja za kierownicą jest możliwa dzięki ergonomicznemu kształtowi kierownicy. Z pomocą kierownicy można nawet wyprostować nogi. To jeśli jesteś fanem Civików i masz trochę sportowej krwi.

Obsługa samochodu to mieszanka nowoczesności i tradycji. Z jednej strony mamy duże kolorowe wyświetlacze, a z drugiej klasyczne pokrętła, do których nie trzeba się zbytnio przyzwyczajać. To jest właśnie ogromny plus. Choć nie przepadam za przyciskami do sterowania skrzynią biegów, to w Hondzie działają one sprawnie i nie zawieszają się tak często jak w starszych samochodach Stellantis. Szczerze mówiąc, tylko raz źle kliknąłem i trafiłem w N zamiast D (bez patrzenia). Nie miało to jednak żadnych negatywnych skutków.

Samochód nie zapamiętuje moich ustawień po wyłączeniu. To jest główny zarzut. Musiałem włączyć automatyczny hamulec ręczny, sportową jazdę i wyłączyć systemy ostrzegania przed zmianą pasa ruchu (jego kalibracja nie była idealna).

Warto też pochwalić ilość miejsca na tylnej kanapie oraz na przednich fotelach. W Civicu poprzedniej generacji zabrakło systemu Magic Seats, a szkoda, bo to genialne rozwiązanie.

honda civic

Honda Civic - układ napędowy

Civic to twarda hybryda, która produkuje 184 konie mechaniczne. Civic jest napędzany przez dwulitrowy silnik benzynowy, a także silnik elektryczny. Nie jest to typowa hybryda. Pracuje w trybie czysto elektrycznym (głównie przy niższych prędkościach i gdy stopa jest zdjęta z pedału gazu), ale może też łączyć silnik spalinowy i elektryczny, gdy wciśniemy pedał gazu. Jego silnik spalinowy działa jednak jako generator dla silnika elektrycznego przy stałych prędkościach. Podczas takiej jazdy to właśnie ten drugi przekazuje napęd na koła. Choć brzmi to skomplikowanie, w efekcie otrzymujemy bardzo szybki i oszczędny pojazd. Za pomocą naszej pętli pomiarowej udało nam się osiągnąć zużycie paliwa na poziomie 5 litrów na 100 km. Civic według producenta potrafi bardzo szybko przyspieszać. W wersji Sport zajmuje to 7,9 sekundy. Honda jest bardzo sprawna i potrafi bardzo dobrze przyspieszać zarówno w mieście jak i na drogach. Jednak to nie wszystko, co jest wspaniałe w Hondzie. Jej zawieszenie jest tym, co czyni ten wagon tak atrakcyjnym. To prawie jak jazda Civiciem po zakrętach. Zachowuje się tak, jakby prawa nie było! Dawno nie jeździłem niesportowym, cywilnym samochodem, który potrafi skręcać na zakrętach. Zawieszenie to radzi sobie również z dziurami, co jest nie lada wyczynem.

Jeszcze gorsza jest kwestia hałasu w tym aucie. Samochód testowy wyposażony był w zimowe opony Yokohama. Co prawda nie są one najcichsze, ale chętnie przejechalibyśmy się na innej oponie. Musielibyśmy dodać wygłuszenie, gdyby okazało się, że samochód jest głośny na innych gumach.

Honda Civic - cena

Civic w wersji podstawowej kosztuje 157 700. Wersja Sport, jak ta widoczna na zdjęciach, będzie Was kosztować od 163 900. To dużo, ale coraz trudniej znaleźć samochód o podobnej jakości, który da Ci tyle samo radości z jazdy i pozwoli zaoszczędzić pieniądze. Oferujemy ten model również w leasingu długoterminowym. Sprawdź nasze ceny

Plusy:

  • Pozycja za kierownicą
  • Niesamowite zawieszenie
  • Niskie zużycie paliwa

Minusy:

  • Wysoki poziom hałasu przy wyższych prędkościach
  • Niewystarczająca pamięć dla niektórych ustawień
  • Wysoka cena zakupu

Redakcja "Auto Freak"

- autofreak.pl